Motociklų oro filtrų priežiūra: kas svarbu?

Motociklo oro filtras yra vienas iš pagrindinių komponentų, užtikrinančių tinkamą variklio veikimą. Jis sulaiko dulkes, purvą ir kitus teršalus, neleidžiančius jiems patekti į variklį, taip užtikrinant švaresnį orą degimo procesui. Nepaisant svarbos, daugelis motociklininkų pamiršta reguliariai prižiūrėti šį svarbų elementą. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl motociklų oro filtrų priežiūra yra tokia svarbi ir kaip tinkamai tai atlikti.

Oro filtras yra atsakingas už švaraus oro tiekimą į variklį. Teršalai, kurie patenka į variklį be tinkamo oro filtravimo, gali sukelti rimtus gedimus:  

1. Variklio nusidėvėjimas. Nešvarumai ir dulkės gali pažeisti variklio cilindrus, vožtuvus ir kitas judančias dalis, sumažinant jų veikimo efektyvumą.

2. Sumažėjęs variklio efektyvumas. Užsikimšęs filtras mažina oro pralaidumą, o tai neigiamai veikia degimo procesą. Dėl to sumažėja variklio galia ir degalų efektyvumas.

3. Didesnės degalų sąnaudos. Kai variklis gauna mažiau oro, degalų ir oro mišinys tampa neoptimalus, o tai reiškia, kad motoras sunaudoja daugiau degalų.

4. Aplinkosaugos reikalavimai. Užterštas filtras prisideda prie didesnių išmetamųjų dujų emisijų, kas kenkia aplinkai ir gali sukelti problemų per techninę apžiūrą.

Oro filtrai yra dviejų pagrindinių tipų: sauso tipo ir alyvinių filtrų. Kiekvienam tipui taikomos skirtingos priežiūros taisyklės.

1. Sauso tipo filtrai. Dažniausiai gaminami iš popieriaus, putplasčio ar tekstilės, šie filtrai yra lengvai prižiūrimi ir pakeičiami. Sauso tipo filtrų negalima plauti ar tepti alyva – kai jie užsikemša, juos būtina pakeisti.

2. Alyviniai filtrai. Šie filtrai gaminami iš putplasčio arba medvilnės, kuriuos galima išvalyti ir atnaujinti. Juos reikia periodiškai išplauti ir sutepti specialia alyva, kuri padeda sulaikyti dulkes ir purvą.

Oro filtro tikrinimo dažnumas priklauso nuo važiavimo sąlygų. Važiuojant neasfaltuotais keliais ar dulkėtose vietovėse, filtrą reikėtų tikrinti dažniau. Rekomenduojama:

Standartinėmis sąlygomis (miesto gatvėmis) filtrą tikrinti kas 5000-10000 kilometrų.

Dulkėtose vietovėse (bekelėse, smėlynuose) patikrą atlikti kas 1000-2000 kilometrų.

1. Nuimkite oro filtrą. Atsukite motociklo oro filtro dangtį ir atsargiai išimkite filtrą. Šis procesas gali skirtis priklausomai nuo motociklo modelio, todėl patariama pasitikrinti instrukciją.

2. Patikrinkite filtrą. Jei filtras yra stipriai užsikimšęs, deformuotas ar pažeistas, jį reikėtų nedelsiant pakeisti.

3. Valykite filtrą (jei tai leidžiama). Jei tai yra alyvinis filtras, galite jį nuplauti specialiu plovikliu arba švelniu muilu ir šiltu vandeniu. Išdžiovinkite filtrą visiškai prieš tepdami alyva.

4. Patepkite alyva (jei reikalinga). Po valymo užtepkite specialią oro filtrams skirtą alyvą. Alyva padeda sulaikyti dulkes ir pagerina filtro efektyvumą.

5. Sumontuokite atgal. Atsargiai įdėkite filtrą į vietą ir uždarykite filtro dangtį.

Tinkama motociklo oro filtro priežiūra gali ne tik prailginti variklio tarnavimo laiką, bet ir padėti išlaikyti optimalų motociklo našumą. Reguliariai tikrinant filtrą ir laiku jį valant arba keičiant, galima išvengti brangiai kainuojančių remonto darbų. Todėl rūpestis oro filtru yra svarbi motociklo priežiūros dalis, kurios nereikėtų ignoruoti.

0
    0
    Krepšelis
    Jūsų krepšelis yra tuščiasGrįžti į parduotuvę